نمایشگاه کارخانه هوشمند دارای نه سالن نمایش محتوا و 10 منطقه برای بازدیدکنندگان که بر بخشهای مختلف تولید دیجیتال متمرکز شدهاند، ویترینی برای انقلاب در فناوری و روند فکری انقلاب صنعتی چهارم فراهم نموده است. تولیدکننده جیمز دوونشایر، پیش نمایشی از آنچه برخی شرکای کلیدی در فروشگاه خواهند داشت را ارائه میدهد.
امسال هفته تولید دیجیتال (DMW) از 8 تا 12 نوامبر در خانه خویش در لیورپول برگزار میگردد. DMW برجستهترین رویداد در تقویم رویدادهای تولیدی سالانه، هزاران تولیدکننده، رهبران صنعت و ارائهدهندگان فناوری را به خود جذب میکند.
DMW امسال بسیار ویژه خواهد بود زیرا میزبان همایش دیجیتالیسازی تولید مربوط به مرکز فناوری تولید (MTC) نیز میباشد. این همکاری شاهد ترکیب این دو تاریخ بزرگ در تقویم تولیدی خواهد بود تا پیشنهادی بسیار ارزشمند برای مخاطبان تولیدی پرشور خلق کنند.
این امر چشمانداز رویدادهای تولیدی را ساده نموده و به مشاغل با هر اندازهای امکان کسب دانش و بینشی با ارزش هم از سازنده و هم MTC فراهم میکند. DMW علاوه بر اجلاس رهبران تولید، اجلاس رشد SME، 100 تولیدکننده برتر، جوایز تولیدکننده MXو مجموعهای از نمایشگاهها و رویدادهای حاشیهای، میزبان نمایشگاه کارخانه هموشمند نیز خواهد بود.
نمایشگاه کارخانه هوشمند در هفته تولید دیجیتال 2019.
نمایشگاه کارخانه هوشمند در ششمین سال خود از 10 تا 11 نوامبر برگزار میگردد. و همه فناوریهایی را که انقلاب تولید دیجیتال را امکانپذیر میسازد گرد هم میآورد – ایجاد یک ویترین فروشگاهی برگزیده برای تولیدکنندگان در تمام مراحل سفر دیجیتالی ایشان.
این ویترینی برای فناوریها، فرآیندها و روند فکری انقلاب صنعتی چهارم است. نمایشگاه کارخانه هوشمند دارای 9 سالن نمایش محتوا و 10 منطقه جهت بازدیدکنندگان است که بر فرصتهای مختلف تولید دیجیتال متمرکز شده و شامل سخنرانان و غرفهداران در سطح جهانی، در کنار دالان نوآوری – مسیری اختصاصی از شرکتهای نوپای سرشار از انرژی کارآفرینی، میباشد.
برنامهای کامل از فعالیتها، شامل سالنهای ارائه راهکار با سخنرانیهای رایگان، نمایشها و فضاهای شبکهای، که همگی در داخل سالن نمایشگاه قرار دارند، به این معنی است که بازدیدکنندگان قادرند در خصوص آخرین فناوریهایی که تولید را متحول میکند، تحقیق و خرید نموده، با همتایان خود ارتباط برقرار کرده و بینشهای ارزشمندی از رهبران صنعت، همه را یکجا به دست آورند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که میتوانیم در نمایشگاه کارخانه هوشمند امسال انتظار داشته باشیم، تولیدکننده با نمایندگانی از پنج سازمان که نقشهای کلیدی در این رویداد ایفا خواهند کرد، ارتباط کامل دارد.
Deloitte برای دومین سال متوالی، حامی اصلی نمایشگاه کارخانه هوشمند خواهد بود
نیک دیویس، رهبر انقلاب صنعتی چهارم در Deloitte، گفت: “ما بسیار هیجانزده هستیم که برای دومین سال متوالی از این بخش به عنوان حامی اصلی نمایشگاه کارخانه هوشمند حمایت میکنیم. موضوع امسال، “انقلاب صنعتی چهارم پایدار ظهور نمود” واقعا با هدف ما همخوانی دارد. پیوند پایداری با انقلاب صنعتی چهارم گفتگویی است که ما با بسیاری از مشتریان تولیدی خود داریم و شروع به ملاقات با آن عده از مشتریانمان کردهایم که مزایای مالی و زیست محیطی قابل توجهی از تولید پایدار به دست میآورند.
“امسال دیدگاههای خویش را در مورد اینترنت اشیاء صنعتی و اتصال، دیجیتال ناب، دادههای صنعتی و هوش مصنوعی، و مراکز راهکارهای رهبری و راهبرد به اشتراک خواهیم گذاشت. ما همچنین میزبان چهار میزگرد رهبری در زمینه تولید پایدار به عنوان بخشی از اجلاس رهبران تولید هستیم.”
“ما پس از چندین ماه کار از راه دور و تماسهای زوم، از این که با مشتریان خود صحبت کنیم و با رهبران تولیدی رو در رو ملاقات نماییم واقعا هیجانزده هستیم. ما با یک شبکه جهانی از تولیدکنندگان و شرکای فناوری کار کردهایم تا از مشتریان در راهبردها و پیادهسازیهای انقلاب صنعتی چهارم حمایت کنیم و این رویداد بستری عالی برای ما است تا بتوانیم آن داستانها و درسها را با جامعه تولیدی به اشتراک بگذاریم.”
“ما سال گذشته اطلاعات و دموهای زیادی از راهکار ساختار کارخانه هوشمند خود را به اشتراک گذاشتیم، بنابراین امسال واقعا خوشحالیم که روی موضوع پایداری بیشتر تمرکز کردهایم. این چیزی است که میتوانیم و باید در آن همکاری کنیم تا بتوانیم بهبودهای زیستمحیطی معنیدار را در سراسر این بخش انجام دهیم. ما معتقدیم که در اینجا پذیرش انقلاب صنعتی چهارم نقشی حیاتی دارد.
“هدف ما کمک به نمایندگان نمایشگاه کارخانه هوشمند است تا فرصتها و خطرات تحول دیجیتال، نحوه انتخاب راهبردی و اجرای تحول و تغییر را درک کنند. تیم انقلاب صنعتی چهارم ما واقعا مشتاق دیدار با تولیدکنندگانی است که یا به نحوه تعبیه فناوریهای انقلاب صنعتی چهارم فکر میکنند، یا در حال حاضر برخی از پروژهها را هدایت نموده و به دنبال رشد و توسعه میباشند.”
هر کس در مرحله متفاوتی است، و ما “درسهای آموخته شده” خوبی برای اشتراک با نمایندگان داریم. ما اخیرا یک گزارش جهانی در مورد تولید پایدار منتشر کردهایم که پنج حوزه تأثیر را نشان میدهد که در آن شیوههای پایدار میتوانند پیشرفتهای قابلاندازهگیری را در زنجیره ارزش تولید، با نمونههایی در دنیای واقعی ایجاد کنند.
ما همچنین نمایندگان را تشویق میکنیم که به انجمن پادکست آماده انقلاب صنعتی چهارم ما بپیوندند، جایی که با رهبران ایدهها، رهبران تجاری، دانشگاهیان و محققان در مورد تحولات کلیدی و تجربیات آنها در خصوص انقلاب صنعتی چهارم در تولید صحبت میکنیم.
فناوری، زنجیره تامین و نوآوری
موسسهای برای تولید (IfM)، شریک رسمی دانشی رویداد، در طول دو روز، کارگاههای تعاملی، نمایشها و ارائه سخنرانیهای کلیدی را برگزار میکند، که همگی با هدف کمک به نمایندگان در درک اینکه چگونه تحقیقات IfM میتواند به غلبه بر چالشهای مربوط به پایداری، فناوری، راهبرد زنجیره تامین، نوآوری و موارد دیگر کمک نماید، میباشد.
کیت ویلشر، مدیر عملیات در IfM Engage، گفت: “این رویداد به ما این فرصت را میدهد که به سخنان نمایندگان گوش داده، اولویتها و اهداف آنها را درک نموده و آنها را به سمت رویکردها و ایدههای IfM جهت حمایت از آنها هدایت کنیم. فعالیتهای ما تفکر و هنجارهای جا افتاده را به چالش میکشد و دیدگاهی تازه و همچنین راهنماییهای عملی در مورد چگونگی حرکت به جلو در اختیار نمایندگان قرار میدهد.
روشهای زیادی وجود دارد که میتوانید در طول دو روز با IfM تعامل داشته باشید:
- برای کشف رویکردهای اتوماسیون، پایداری، راهبرد و نوآوری در یک کارگاه IfM شرکت کنید.
- از غرفه IfM دیدن کنید تا نمایشهای زنده راهحلهای دیجیتالی کمخطر و کمهزینه را از تولید دیجیتالی در یک گروه با سرمایه اندک ببینید.
- با کارشناسان IfM ملاقات کنید تا ببینید که چگونه رویکردها و ابزارهای IfM میتوانند به شما کمک کنند.
- به سخنرانیهای کلیدی کارشناسان IfM در اجلاس رهبران و رشد SME گوش دهید.
- درباره برخی از دورههای آزاد و برنامههای آموزشی ما که به توسعه قابلیتهای فردی و سازمانی کمک میکند، بیاموزید.
اتوماسیون و انعطافپذیری
Omron در نمایشگاه کارخانه هوشمند، بر روی فناوریها و برنامههای مشارکتی ربات تمرکز خواهد کرد که به تولیدکنندگان کمک میکند فرآیندهای خودکار را درک کنند، اما از ماهیت انعطافپذیر و چابک فناوریهای مشترک استفاده نمایند.
دانیل راسک، مدیر بازاریابی انگلستان در Omron، گفت: “SFE همواره بستری عالی برای تعامل با تصمیم گیرندگان سطح بالا در برخی از معتبرترین شرکتهای تولیدی بریتانیا فراهم کرده است. با تمرکز بر فناوری هوشمند و ملاحظات آینده کارخانه، پایگاه بازدیدکنندگان همیشه برای آگاهی از آخرین پیشرفتها در فناوری و مفاهیم خود در دسترس بوده است.”
“روندهای خرید مصرفکننده منجر به الزامات روزافزون شخصیسازی انبوه یا «انتخاب بزرگتر» میشود. بسیاری از سازمانها به این درک رسیدهاند که برای مقابله با این چالش فزاینده باید قابلیتهای تولیدی را توسعه داده تا از چابکی و انعطافپذیری بسیار بیشتری پشتیبانی کند. فناوریهای مشارکتی میتوانند فناوری توانمندساز قابل توجهی برای پشتیبانی از این فرآیند باشند و مسیری کاملا سادهشده برای پیکربندی مجدد جهت تامین الزامات چند کار/محصول برای خودکارسازی فرآیندها را فراهم نمایند.
نمایش برخی از آخرین فناوریهای تولید در نمایشگاه کارخانه هوشمند 2019.
ترکیب دیجیتالی و مکانیکی
MetLase با ترکیب برتری در مهندسی مکانیک، نوآوری و نبوغ، به تولیدکنندگان جهانی کمک میکند تا عملیات خود را با استفاده از راه حلهای تولید مکانیکی و دیجیتالی تغییر دهند.
جاناتان اندروز، مدیر توسعه کسب و کار – محصولات دیجیتال در MetLase، گفت: “تمرکز ما افزایش آگاهی در مورد چگونگی ترکیب تکنیکهای مکانیکی بستن و تجهیز با فناوریهای دیجیتال برای ایجاد فرآیندهای استانداردشده، هوشمند و سازگار خواهد بود.”
شرکتکنندگان در نمایشگاه کارخانه هوشمند باید با MetLase تعامل کنند تا ببینند دانش، تجربه و قابلیتهای ما چگونه منجر به افزایش ارزش کسب و کار آنها در هر کجا که در سفر تحول دیجیتالی هستند میگردد.
وقتی از جاناتان پرسیده شد که MetLase به دنبال چه چیزی از این رویداد است، گفت: “این که سنسورها در تجهیزات مکانیکی ادغام شوند، به تولید دیجیتالی و هوشمند متناسب با فرآیندهای مونتاژ یا حتی در نظارت بر منشاء فرآیند تولید، برای ایجاد ارتباطات جدید و تعامل با شرکتها و افراد مختلف جهت کشف مرحلهای که آنها در سفر تحول دیجیتالی خود هستند کمک مینماید.”
AMC در لیورپول میزبان رویداد 2021 خواهد بود
واقعیت افزوده (AR) در تولید
یکی از فناوریهای هیجانانگیز که تولیدکنندگان میتوانند در نمایشگاه کارخانه هوشمند درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند، واقعیت افزوده (AR) است، که نباید با واقعیت مجازی (VR) اشتباه شود، AR شامل همپوشانی تجربیات دنیای واقعی با عناصر دیجیتال برای بهبود آنها است. این ترکیب یکپارچه از زندگی واقعی و مجازی یک تجربه فراگیر ایجاد میکند که میتواند برای همه انواع برنامههای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.
همانطور که مارک سیج، مدیر اجرایی واقعیت افزوده برای اتحاد سازمانی ((AREA اخیرا هنگامی که با او صحبت کردیم گفت: “AR میتواند به سازمانهای تولیدی در هر اندازه کمک کند تا بر طیفی از مشکلات مختلف و دشوار غلبه نمایند”.
AREA شریک اصلی در بخش AR و VR نمایشگاه کارخانه هوشمند خواهد بود. شرکتکنندگان میتوانند در زمینه موارد خاص استفاده از AR در تولید بیاموزند و دریابند که چگونه شرکتها در برآشفتگی از AR استفاده میکنند (و با نتایج فوقالعاده). همچنین میزگردی از نمایندگان شرکتها و ارائهدهندگان خدمات برگزار میگردد که موارد استفاده و مطالعات موردی را نشان میدهد که AR در تولید را در عمل مشخص میکند. مارک میگوید هرچند در حال حاضر AR در محیطهای تولیدی مستقر شده، لیکن پاندمی COVID-19 پذیرش آن را تسریع کرد.
یکی از روشهایی که تولیدکنندگان از AR استفاده میکنند، عیبیابی از راه دور و حل مشکلات خط تولید است. تولیدکنندگان با فناوری کمک از راه دور AR، میتوانند از پشتیبانی تخصصی افراد و گروههای مستقر در هر نقطه از جهان بهره ببرند. متخصص میتواند آنچه را که تولیدکننده میبیند ملاحظه نموده، با همپوشانیهای دیجیتالی راهنمای گام به گام بوده و کل تعامل را بسیار شهودیتر نماید.
این فناوری به متخصص اجازه میدهد تا تولیدکنندگان را راهنمایی و به آنها مشورت داده و تولیدکنندگان را قادر میسازد تا خودشان مسائل را حل کنند. در حالی که دو مزیت بارز، نتایج مثبت سریعتر و زمان توقف کمتر هستند، این فناوری نیاز متخصص را نیز از سفر مرتفع کرده و باعث صرفهجویی در زمان، هزینه و انتشار CO2 میگردد.
منبع:
https://www.themanufacturer.com/articles/the-factory-of-the-future-is-here