نمایشگاه کارخانه هوشمند دارای نه سالن نمایش محتوا و 10 منطقه برای بازدیدکنندگان که بر بخش‌های مختلف تولید دیجیتال متمرکز شده‌اند، ویترینی برای انقلاب در فناوری و روند فکری انقلاب صنعتی چهارم فراهم نموده است. تولیدکننده جیمز دوونشایر، پیش نمایشی از آنچه برخی شرکای کلیدی در فروشگاه خواهند داشت را ارائه می­دهد.

امسال هفته تولید دیجیتال (DMW) از 8 تا 12 نوامبر در خانه خویش در لیورپول برگزار می­گردد. DMW برجسته‌ترین رویداد در تقویم رویدادهای تولیدی سالانه، هزاران تولیدکننده، رهبران صنعت و ارائه‌دهندگان فناوری را به خود جذب می‌کند.

DMW امسال بسیار ویژه خواهد بود زیرا میزبان همایش دیجیتالی­سازی تولید مربوط به مرکز فناوری تولید (MTC) نیز می­باشد. این همکاری شاهد ترکیب این دو تاریخ بزرگ در تقویم تولیدی خواهد بود تا پیشنهادی بسیار ارزشمند برای مخاطبان تولیدی پرشور خلق کنند.

این امر چشم­انداز رویدادهای تولیدی را ساده نموده و به مشاغل با هر اندازه­ای امکان کسب دانش و بینشی با ارزش هم از سازنده و هم MTC فراهم می­کند. DMW علاوه بر اجلاس رهبران تولید، اجلاس رشد SME، 100 تولیدکننده برتر، جوایز تولیدکننده   MXو مجموعه­ای از نمایشگاه­ها و رویدادهای حاشیه­ای، میزبان نمایشگاه کارخانه هموشمند نیز خواهد بود.

نمایشگاه کارخانه هوشمند در هفته تولید دیجیتال 2019.

نمایشگاه کارخانه هوشمند در هفته تولید دیجیتال 2019.

نمایشگاه کارخانه هوشمند در ششمین سال خود از 10 تا 11 نوامبر برگزار می­گردد. و همه فناوری‌هایی را که انقلاب تولید دیجیتال را امکان­پذیر می‌سازد گرد هم می‌آورد – ایجاد یک ویترین فروشگاهی برگزیده برای تولیدکنندگان در تمام مراحل سفر دیجیتالی ایشان.

این ویترینی برای فناوری­ها، فرآیندها و روند فکری انقلاب صنعتی چهارم است. نمایشگاه کارخانه هوشمند دارای 9 سالن نمایش محتوا و 10 منطقه جهت بازدیدکنندگان است که بر فرصت‌های مختلف تولید دیجیتال متمرکز شده و شامل سخنرانان و غرفه‌داران در سطح جهانی، در کنار دالان نوآوری – مسیری اختصاصی از شرکت­های نوپای سرشار از انرژی کارآفرینی، می­باشد.

برنامه­ای کامل از فعالیت‌ها، شامل سالن‌های ارائه راه‌کار با سخنرانی‌های رایگان، نمایش‌ها و فضاهای شبکه‌ای، که همگی در داخل سالن نمایشگاه قرار دارند، به این معنی است که بازدیدکنندگان قادرند در خصوص آخرین فناوری‌هایی که تولید را متحول می‌کند، تحقیق و خرید نموده، با همتایان خود ارتباط برقرار کرده و بینش‌های ارزشمندی از رهبران صنعت، همه را یکجا به دست آورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که می­توانیم در نمایشگاه کارخانه هوشمند امسال انتظار داشته باشیم، تولیدکننده با نمایندگانی از پنج سازمان که نقش­های کلیدی در این رویداد ایفا خواهند کرد، ارتباط کامل دارد.

Deloitte برای دومین سال متوالی، حامی اصلی نمایشگاه کارخانه هوشمند خواهد بود

Deloitte برای دومین سال متوالی، حامی اصلی نمایشگاه کارخانه هوشمند خواهد بود

نیک دیویس، رهبر انقلاب صنعتی چهارم در Deloitte، گفت: “ما بسیار هیجان­زده هستیم که برای دومین سال متوالی از این بخش به عنوان حامی اصلی نمایشگاه کارخانه هوشمند حمایت می­کنیم. موضوع امسال، “انقلاب صنعتی چهارم پایدار ظهور نمود” واقعا با هدف ما همخوانی دارد. پیوند پایداری با انقلاب صنعتی چهارم گفتگویی است که ما با بسیاری از مشتریان تولیدی خود داریم و شروع به ملاقات با آن عده از مشتریانمان کرده­ایم که مزایای مالی و زیست محیطی قابل توجهی از تولید پایدار به دست می­آورند.

“امسال دیدگاه­های خویش را در مورد اینترنت اشیاء صنعتی و اتصال، دیجیتال ناب، داده­های صنعتی و هوش مصنوعی، و مراکز راه‌کار‌های رهبری و راهبرد به اشتراک خواهیم گذاشت. ما همچنین میزبان چهار میزگرد رهبری در زمینه تولید پایدار به عنوان بخشی از اجلاس رهبران تولید هستیم.”

“ما پس از چندین ماه کار از راه دور و تماس‌های زوم، از این که با مشتریان خود صحبت کنیم و با رهبران تولیدی رو در رو ملاقات نماییم واقعا هیجان‌زده هستیم. ما با یک شبکه جهانی از تولیدکنندگان و شرکای فناوری کار کرده‌ایم تا از مشتریان در راهبرد‌ها و پیاده‌سازی‌های انقلاب صنعتی چهارم حمایت کنیم و این رویداد بستری عالی برای ما است تا بتوانیم آن داستان‌ها و درس‌ها را با جامعه تولیدی به اشتراک بگذاریم.”

“ما سال گذشته اطلاعات و دموهای زیادی از راه‌کار ساختار کارخانه هوشمند خود را به اشتراک گذاشتیم، بنابراین امسال واقعا خوشحالیم که روی موضوع پایداری بیشتر تمرکز کرده‌ایم. این چیزی است که می‌توانیم و باید در آن همکاری کنیم تا بتوانیم بهبودهای زیست‌محیطی معنی‌دار را در سراسر این بخش انجام دهیم. ما معتقدیم که در اینجا پذیرش انقلاب صنعتی چهارم نقشی حیاتی دارد.

“هدف ما کمک به نمایندگان نمایشگاه کارخانه هوشمند است تا فرصت‌ها و خطرات تحول دیجیتال، نحوه انتخاب راهبردی و اجرای تحول و تغییر را درک کنند. تیم انقلاب صنعتی چهارم ما واقعا مشتاق دیدار با تولیدکنندگانی است که یا به نحوه تعبیه فناوری‌های انقلاب صنعتی چهارم فکر می‌کنند، یا در حال حاضر برخی از پروژه‌ها را هدایت نموده و به دنبال رشد و توسعه می­باشند.”

هر کس در مرحله متفاوتی است، و ما “درس­های آموخته شده” خوبی برای اشتراک با نمایندگان داریم. ما اخیرا یک گزارش جهانی در مورد تولید پایدار منتشر کرده‌ایم که پنج حوزه تأثیر را نشان می‌دهد که در آن شیوه‌های پایدار می‌توانند پیشرفت‌های قابل‌اندازه‌گیری را در زنجیره ارزش تولید، با نمونه‌هایی در دنیای واقعی ایجاد کنند.

ما همچنین نمایندگان را تشویق می‌کنیم که به انجمن پادکست آماده انقلاب صنعتی چهارم ما بپیوندند، جایی که با رهبران ایده­ها، رهبران تجاری، دانشگاهیان و محققان در مورد تحولات کلیدی و تجربیات آنها در خصوص انقلاب صنعتی چهارم در تولید صحبت می‌کنیم.

فناوری، زنجیره تامین و نوآوری

فناوری، زنجیره تامین و نوآوری

موسسه­ای برای تولید (IfM)، شریک رسمی دانشی رویداد، در طول دو روز، کارگاه‌های تعاملی، نمایش‌ها و ارائه سخنرانی‌های کلیدی را برگزار می‌کند، که همگی با هدف کمک به نمایندگان در درک اینکه چگونه تحقیقات IfM می‌تواند به غلبه بر چالش‌های مربوط به پایداری، فناوری، راهبرد زنجیره تامین، نوآوری و موارد دیگر کمک نماید، می­باشد.

کیت ویلشر، مدیر عملیات در IfM Engage، گفت: “این رویداد به ما این فرصت را می­دهد که به سخنان نمایندگان گوش داده، اولویت­ها و اهداف آنها را درک نموده و آنها را به سمت رویکردها و ایده­های IfM جهت حمایت از آنها هدایت کنیم. فعالیت‌های ما تفکر و هنجارهای جا افتاده را به چالش می‌کشد و دیدگاهی تازه و همچنین راهنمایی‌های عملی در مورد چگونگی حرکت به جلو در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد.

روش­های زیادی وجود دارد که می­توانید در طول دو روز با IfM تعامل داشته باشید:

  • برای کشف رویکردهای اتوماسیون، پایداری، راهبرد و نوآوری در یک کارگاه IfM شرکت کنید.
  • از غرفه IfM دیدن کنید تا نمایش‌های زنده راه‌حل‌های دیجیتالی کم‌خطر و کم‌هزینه را از تولید دیجیتالی در یک گروه با سرمایه اندک ببینید.
  • با کارشناسان IfM ملاقات کنید تا ببینید که چگونه رویکردها و ابزارهای IfM می­توانند به شما کمک کنند.
  • به سخنرانی­های کلیدی کارشناسان IfM در اجلاس رهبران و رشد SME گوش دهید.
  • درباره برخی از دوره­های آزاد و برنامه­های آموزشی ما که به توسعه قابلیت­های فردی و سازمانی کمک می­کند، بیاموزید.

 

اتوماسیون و انعطاف­پذیری

Omron در نمایشگاه کارخانه هوشمند، بر روی فناوری‌ها و برنامه‌های مشارکتی ربات تمرکز خواهد کرد که به تولیدکنندگان کمک می‌کند فرآیندهای خودکار را درک کنند، اما از ماهیت انعطاف‌پذیر و چابک فناوری‌های مشترک استفاده نمایند.

دانیل راسک، مدیر بازاریابی انگلستان در Omron، گفت: “SFE همواره بستری عالی برای تعامل با تصمیم گیرندگان سطح بالا در برخی از معتبرترین شرکت­های تولیدی بریتانیا فراهم کرده است. با تمرکز بر فناوری هوشمند و ملاحظات آینده کارخانه، پایگاه بازدیدکنندگان همیشه برای آگاهی از آخرین پیشرفت‌ها در فناوری و مفاهیم خود در دسترس بوده است.”

“روندهای خرید مصرف‌کننده منجر به الزامات روزافزون شخصی‌سازی انبوه یا «انتخاب بزرگ‌تر» می‌شود. بسیاری از سازمان­ها به این درک رسیده­اند که برای مقابله با این چالش فزاینده باید قابلیت­های تولیدی را توسعه داده تا از چابکی و انعطاف­پذیری بسیار بیشتری پشتیبانی کند. فناوری‌های مشارکتی می‌توانند فناوری توانمندساز قابل توجهی برای پشتیبانی از این فرآیند باشند و مسیری کاملا ساده‌شده برای پیکربندی مجدد جهت تامین الزامات چند کار/محصول برای خودکارسازی فرآیندها را فراهم نمایند.

نمایش برخی از آخرین فناوری¬های تولید در نمایشگاه کارخانه هوشمند 2019.

نمایش برخی از آخرین فناوری­های تولید در نمایشگاه کارخانه هوشمند 2019.

ترکیب دیجیتالی و مکانیکی

MetLase  با ترکیب برتری در مهندسی مکانیک، نوآوری و نبوغ، به تولیدکنندگان جهانی کمک می­کند تا عملیات خود را با استفاده از راه حل­های تولید مکانیکی و دیجیتالی تغییر دهند.

جاناتان اندروز، مدیر توسعه کسب و کار – محصولات دیجیتال در MetLase، گفت: “تمرکز ما افزایش آگاهی در مورد چگونگی ترکیب تکنیک‌های مکانیکی بستن و تجهیز با فناوری‌های دیجیتال برای ایجاد فرآیندهای استانداردشده، هوشمند و سازگار خواهد بود.”

شرکت­کنندگان در نمایشگاه کارخانه هوشمند باید با MetLase تعامل کنند تا ببینند دانش، تجربه و قابلیت­های ما چگونه منجر به افزایش ارزش کسب و کار آنها در هر کجا که در سفر تحول دیجیتالی هستند می­گردد.

وقتی از جاناتان پرسیده شد که MetLase به دنبال چه چیزی از این رویداد است، گفت: “این که سنسورها در تجهیزات مکانیکی ادغام شوند، به تولید دیجیتالی و هوشمند متناسب با فرآیندهای مونتاژ یا حتی در نظارت بر منشاء فرآیند تولید، برای ایجاد ارتباطات جدید و تعامل با شرکت­ها و افراد مختلف جهت کشف مرحله­ای که آنها در سفر تحول دیجیتالی خود هستند کمک می­نماید.”

AMC در لیورپول میزبان رویداد 2021 خواهد بود

AMC در لیورپول میزبان رویداد 2021 خواهد بود

واقعیت افزوده (AR) در تولید

یکی از فناوری‌های هیجان‌انگیز که تولیدکنندگان می‌توانند در نمایشگاه کارخانه هوشمند درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند، واقعیت افزوده (AR) است، که نباید با واقعیت مجازی (VR) اشتباه شود، AR شامل همپوشانی تجربیات دنیای واقعی با عناصر دیجیتال برای بهبود آنها است. این ترکیب یکپارچه از زندگی واقعی و مجازی یک تجربه فراگیر ایجاد می­کند که می­تواند برای همه انواع برنامه­های تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که مارک سیج، مدیر اجرایی واقعیت افزوده برای اتحاد سازمانی (­(AREA اخیرا هنگامی که با او صحبت کردیم گفت: “AR می­تواند به سازمان­های تولیدی در هر اندازه کمک کند تا بر طیفی از مشکلات مختلف و دشوار غلبه نمایند”.

AREA شریک اصلی در بخش AR و VR نمایشگاه کارخانه هوشمند خواهد بود. شرکت‌کنندگان می‌توانند در زمینه موارد خاص استفاده از AR در تولید بیاموزند و دریابند که چگونه شرکت‌ها در برآشفتگی از AR استفاده می‌کنند (و با نتایج فوق‌العاده). همچنین میزگردی از نمایندگان شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات برگزار می‌گردد که موارد استفاده و مطالعات موردی را نشان می­دهد که AR در تولید را در عمل مشخص می‌کند. مارک می­گوید هرچند در حال حاضر AR در محیط­های تولیدی مستقر شده، لیکن پاندمی COVID-19 پذیرش آن را تسریع کرد.

یکی از روش­هایی که تولیدکنندگان از AR استفاده می­کنند، عیب­یابی از راه دور و حل مشکلات خط تولید است. تولیدکنندگان با فناوری کمک از راه دور ­AR، می‌توانند از پشتیبانی تخصصی افراد و گروه‌های مستقر در هر نقطه از جهان بهره ببرند. متخصص می‌تواند آنچه را که تولیدکننده می‌بیند ملاحظه نموده، با همپوشانی­های دیجیتالی راهنمای گام به گام بوده و کل تعامل را بسیار شهودی‌تر نماید.

این فناوری به متخصص اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان را راهنمایی و به آنها مشورت داده و تولیدکنندگان را قادر می‌سازد تا خودشان مسائل را حل کنند. در حالی که دو مزیت بارز، نتایج مثبت سریع‌تر و زمان توقف کمتر هستند، این فناوری نیاز متخصص را نیز از سفر مرتفع کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انتشار CO2 می‌گردد.

منبع:

https://www.themanufacturer.com/articles/the-factory-of-the-future-is-here