مراحل نصب ترموستات هانیول مدل T4360 و T6360

در این صفحه آموزش نصب و تنظیم ترموستات honeywell (هانیول) مدل T4360 و مدل T6360 را برایتان فراهم کرده ایم. با ما همراه باشید.

  • مطمئن شوید که نصاب دستگاه شما از کارشناس های آموزش دیده در این زمینه است.
  • قبل از شروع نصب جریان برق را قطع کنید.

محل نصب ترموستات را مشخص کنید

ترموستات های اتاقی سری T4360 و T6360 قطعه ای برای کنترل دما در سیستم حرارتی شماست و باید در مکانی نصب شود که گردش هوای مناسب با دمای متعادل جریان داشته باشد (روی دیوار داخلی اتاق و حدود ۱٫۵ متر بالاتر از کف اتاق). ترموستات را در فضای باز زیر نور خورشید یا در مجاورت لوله های آب بسیار گرم یا سرد نصب نکنید.

سیم کشی این ترموستات

سیم کشی استاندارد از طریق سوراخی داخل پایه ترموستات نزدیک به لبه آن انجام می شود. همچنین بر روی درپوش نیز چهار محل خروجی سیم وجود دارد (۲ تا در بالا و ۲ تا در اطراف) تا برای سیم کشی روی کار استفاده شود.

ترموستات های اتاقی سری T4360 و T6360 مستقیما بر روی دیوار یا داخل جعبه انشعاب قابل نصب هستند. (شکل شماره ۲ را ببینید). پیچ های نصب برای هر دو نوع موجود است.

اطلاعات بیشتر درباره ترموستات هانیول مدل T4360 و T6360

در ادامه به توضحیات کلی اما دقیق در رابطه با ترموستات های سری تی۶۳۶۰ و تی۴۳۶۰ میپردازیم.

حسگر

حسگر ترموستات شامل دو صفحه فلزی دایره ای شکل انعطاف پذیر است که در محل رینگ ها با هم جوش داده شده اند و حاوی مقدار کمی گاز مایع (۰٫۱۲۵ گرم) است که فشار آن بسته به تغییرات دمایی متغیر است. در واقع، این دیافراگم دوتایی در واکنش به تغییرات دمایی محیط شروع به ضربه زدن می کند که این حرکت باعث کنترل گردش جریان گرم و سرد می شود.

مقاومت حرارتی (آنتی سیپاتور)

پیشنهاد می که برای سیستم هایی با سرعت رمپ بالا از ترموستات مجهز به مقاومت حرارتی (آنتی سیپاتور) استفاده شود تا از مشکلاتی همچون افزایش یا کاهش جهش جریان خروجی جلوگیری شود.

لامپ نشانگر

لامپ نشانگر “بدون ولتاژ” در برخی مدل ها موجود است و به گونه ای سیم کشی شده تا به محض روشن شدن حالت گرمایشی و یا سرمایشی لامپ روشن می شود. (به بخش سیم کشی مراجعه کنید).

سوئیچ های کمکی

سوئیچ روشن/خاموش ورودی اصلی به ترموستات را به طور دستی جدا می کند تا حالت های مختلف دمایی را کنترل کند. همچنین سوئیچ تابستان/زمستان امکان تغییر دستی وضعیت گرمایشی (فعال در کاهش دما)و سرمایشی (فعال در افزایش دما) را فراهم می کند.

ترموستات محافظ در برابر یخ زدگی

این ترموستات مانع از یخ زدگی لوله های آب در مجاورت هوای سرد می شود و باید در نزدیکی لوله هایی قرار گیرند که بیشتر در مجاورت هوای سرد قرار دارند. این ترموستات ها می توانند عملکرد زمانی و دمایی را کنترل کنند و دارای نشانگر با درجه بندی ۵ درجه سانتیگرادی و درپوش محافظ هستند.

دورانداختن ترموستات

ترموستات دارای لوازم جانبی قابل استفاده مجدد نیست و می توان آن را مطابق با شرایط زیست محیطی و مقررات داخلی دور انداخت. لطفا آن را در نزدیکی آتش نیندازید.

منبع

اگر قصد خواندن مقالات مرتبط با ترموستات را دارید :

مشاهده مقالات مرتبط با ترموستات

اگر قصد خرید ترموستات را دارید :

مشاهده لیست فروشندگان ترموستات