چند سال قبل یک ژنراتور دود BBQ ساختم. از طرح بسیار خوشحال بودم ، اما حس کردم که برای “دفعه بعد” چند تغییر ایجاد خواهم کرد. یکی از موضوعات اصلی من اندازه بود. واقعاً می خواستم آن را کوچکتر کنم ، اما نمی خواستم هزینه ای صرف یک بخاری کارتریج کوچک کنم.

چند روز پیش فکر کردم که شاید بتوانم المنت حرارتی آون توستر (فر توستر) را برای ساخت یک بخاری کوچکتر اصلاح کنم. نمی دانستم اگر بخش کوچکی را ببرم و آن را با ولتاژ نسبتاً کمتری سوار کنم ، می توانم یک بخاری کوچک با همان دمای بخاری بزرگ داشته باشم؟ معلوم  شد که جواب بله است.

به سراغ چند مورد مناسب رفته و شروع به کار کردم. مسئله اصلی من این است که هنوز در حال یادگیری جوشکاری هستم و سیم جوشکاری به ظرافت زیادی نیاز دارد. من نمی خواهم با آزمایش و خطا به زحمت بیفتم. در اینجا شیوه ساخت یک المنت حرارتی سفارشی آورده شده است:

برش به طول

یک المنت حرارتی، یک کویل نیکروم  تعبیه شده در لوله فولادی با استفاده از سرامیک است. آنها در آون توستر به صورت سری 2 سیم قرار می گیرند، بنابراین هر المنت برای 60 ولت طراحی شده است. من یک منبع تغذیه 12 ولتی داشتم ، بنابراین می خواستم از یک پنجم  کل طول المنت استفاده کنم. یک لوله بُر به سرعت کار برش ها را انجام داد.

 

برقو کاری

برای اتصال تماس فلزی، به سیم نیاز داشتم. برای داشتن سیم کافی در یک اتصال، و  داشتن فضایی برای حمایت از تماس، کمی فضای آزاد لازم بود. یک سوهان فلزی و  کمی روغن کاری زانویی در هر انتهای بخش برش ، یک حفره 1/4″  برای من ایجاد کرد.

جوش کاری

اتصال چیزها به نیکروم  یک پیشنهاد دشوار است. از آنجا که خیلی داغ می شود ، نمی توانید از لحیم استفاده کنید و اتصالات مکانیکی غیر قابل اطمینان هستند. تصمیم گرفتم از جوشکاری TIG استفاده کنم.

از نظر تئوری آسان ، از نظر مخلوط (برای من) در عمل دشوار بود. در پایان ، هرچند که بالاخره جوشکاری 250mS  در کمترین تنظیم ، پیوند دائمی بین تماس و سیم ایجاد کرد.

عایق بندی

برای جداسازی الکتریکی این پیوند جوش داده شده و  سخت کردن اتصال ، حفره قبلاً ایجاد شده را با سیمان کوره پر کردم.

دفعه بعد، شاید به جای انجام همزمان کار، آن را در چندین نسخه کوچک انجام دهم. فکر می کنم این موجب جامعیت بیشتر کار من می شود.

روشن کردن

این در واقع کار می کند! من 12 ولت را برای المنت به کار بردم و به راحتی توانستم مقداری دود چوب ایجاد کنم. قرمز داغ نشد ، اما فکر می کنم به این دلیل باشد که بخش برش من کمی بلند بود. به هر حال ، من  واقعا از چشم انداز ساخت بخاری های کوچک ارزان قیمت برای استفاده در پروژه ها هیجان زده ام. احتمالاً باید ابتدا جوشکاری بیشتری انجام دهم.

اگر به آموزش های ساخت المنت حرارتی علاقه دارید این دو مقاله را از دست ندهید :

آموزش ساخت المنت کویل حرارتی

آموزش ساخت المنت کویل هیتر

 

اگر قصد خرید المنت حرارتی را دارید

جهت مشاهده لیست فروشندگان المنت کلیک کنید.