نکته ایمنی: این فعالیت خطرناک است. باید نهایت احتیاط را داشته باشید مگر آن که به خوبی در الکترونیک سررشته داشته باشید.

ما در مقاله ای دیگر با عنوان آموزش ساخت المنت کویل حرارتی در رابطه با ساخت المنت ها صحبت کرده ایم. 

کویل حرارتی (سیم پیچ حرارتی یا المنت کویل هیتر) برای بسیاری از وسایل مثل سشوار، اجاق و قهوه ساز ضروری است. همان طور که کویل حرارتی از نام آن مشخص است، می توان آن را مبنای اصلی این محصولات در نظر گرفت. ولی مانند همه چیزهایی که موقتی هستند، ممکن  است زمانی فرا رسد که شما نیاز داشته باشید کویل حرارتی را تعویض کنید. دیگر نیازی نیست غصه هزینه زیاد و غیرمنتظره این کار را داشته باشید. شما می توانید پشت سر گذاشتن مراحل زیر، به آسانی المت کویل هیتر خود را در بازه ای یک ساعتی یا کمتر تعویض کنید.

گام 1 – ولتاژ مورد نیاز حرارت را مشخص کنید

میزان آلیاژ نیکل-کرومی که نیاز دارید به ولتاژ حرارتی بستگی خواهد داشت که برای تولید وسیله خود احتیاج دارید. چنانچه قصد دارید کویل حرارتی قدیمی را تعویض کنید، ولتاژ و مقاومت آن را با نگاه کردن به دستورالعمل محصول قدیمی بررسی کنید. شما می توانید از راهنمای تولیدکننده سیم نیکل-کرومیوم استفاده کنید تا ولتاژ مورد نیاز برای وسایل خاص را مشخص نمایید. همچنان ممکن است لازم باشد از ماشین حساب استفاده نمایید تا ولتاژ مورد نیاز خود را مشخص کنید.

گام 2 – سیم نیکل-کرومیوم را به شکل کویل مد نظر خود در آورید

به آهستگی سیم را بپیچید تا به شکل مد نظر دست یابید. به یاد داشته باشید شکلی که به آن دست می یابید باید فضایی که در آن قرار می گیرد را پر کند. سیم را طوری بپیچید تا به مساحت یا قطر مد نظر شما برسد، و یک ابزار اندازه گیری در اختیار داشته باشید تا مشخص کند آیا از سنجش لازم پیروی می کنید یا خیر.

گام 3 – انتهای المنت کویل هیتر را در صورت نیاز قطع کنید

سیم ها را قطع کنید به شکلی که نیاز دارید به هم متصل کنید. برای جلوگیری از اشتباه کردن و پیچیدن طول جدیدی از سیم، مطمئن شوید قبل از قطع کردن انتها، به شکل و اندازه مناسب دست یافته اید. این گفته قدیمی را به یاد داشته و پیروی کنید که «چند بار اندازه گیری کن، یک بار بچین»

گام 4 – سیم نیکل-کرومیوم را به منبع حرارتی متصل کنید

به صورت موقتی دو انتهای سیم پیچ حرارتی (کویل حرارتی) نیکل-کرومیوم را به منبع نیروی مورد استفاده خود وصل کنید. پیچ ها را شل ببندید و شل بودن انتهای سیم را مورد توجه قرار دهید که ممکن است نیاز به پوشانده شدن با چسب برق داشته باشد.

گام 5 – منبع حرارتی را تست کنید

ابزار را به پریز وصل کنید تا بررسی کنید آیا المنت کویل هیتر به درستی به منبع نیرو وصل است یا خیر. اگر سیم به شکلی که منتظر انتظار است، گرم نشود، ابزار را از پریز جدا کنید و همه اتصالات را با نیروی برق تنظیم کنید.

گام 6 – سیم پیچ حرارتی (المنت کویل هیتر) را محکم کنید

وقتی مطمئن شدید همه اتصالات کار می کنند، کویل حرارت را با سفت کردن پیچ های دور آن، محکم کنید. بعد، آن را در فضای درون ابزار نصب کنید و در صورت نیاز جلد آن را عوض کنید.

گام 7 – سیم پیچ حرارتی (کویل حرارتی) را در ابزار حقیقی تست کنید

ابزار را روی بالاترین دما قرار دهید تا مشخص کنید آیا کویل حرارتی به شکلی که نیاز دارید جواب می دهد یا خیر. در صورتی که از آن در یک سشوار استفاده می کنید، اجازه دهید چند دقیقه کار کند. آزمودن آن در سطوح مختلف، به شما اطمینان می دهد کویل جدید شما هدف مد نظر شما را در هر صورت تامین خواهد کرد.

منبع

How to Make Your Own Heating Coil

اگر قصد استفاده از المنت حرارتی را دارید

جهت مشاهده لیست فروشندگان المنت کلیک کنید.