المنت های سه فاز تشکیل شده از یک پایه به شکل فلنج که رشته سیم ها درون آن قرار می گیرد؛ قسمت دیگر این المنت ها، پیچ و مهره هایی هستند که رشته ها را به پایه نگه دارنده محکم می کنند. یک حلقه ی سیلیکونی نزدیک به پایه فلنج قرار دارد تا بتوان المنت را در جای خود ثابت نگه داشت.

مشخصات فنی المنت سه فاز معمولی به صورت ولتاژ جریان متناوب بین ۱۱۰ تا ۶۰۰ ولت، طول رشته سیم های آن برای غوطه ور شدن معمولا بین ۵۰ میلیمتر تا ۱۰۰۰ میلیمتر می باشد، ماده اولیه برای ساخت المنت های سه فاز، فولاد ضد زنگ و مس است و ماده پوشش دهنده برای این المنت شامل فولاد ضد زنگ، نایلون و پلاستیک می باشد.

المنت سه فاز و انتقال حرارت

خرید المنت سه فاز را به صورت افقی یا عمودی نصب می کنند. زمانیکه المنت سه فاز به صورت عمودی، نصب شود فلنج المنت در ناحیه ی خنک تر و رشته سیم المنت در ناحیه ی گرمتر قرار می‌گیرد. المنت های سه فاز، بهترین تجهیز برای تولید حرارت از طریق جریان الکتریکی است، از مزایای این المنت استفاده از مواد اولیه مرغوب با مقاومت دمایی بالا برای ساخت این نوع از المنت ها است. عایق بندی این المنت الکتریکی حرارتی با استفاده از سرامیک هایی با مقاومت بالا است و رشته سیم های آن از جنس نیکروم با درصد خلوص ۱۰۰ % می باشد.

از جمله کاربردهای المنت سه فاز، استفاده در صنایع غذایی، نصب در هیتر های زیر زمینی، جلوگیری از انجماد، دیگ های بخار و دیگ های گرمایش آب و گرمایش آب، آبگرمکن ها، حفظ کردن دمای آب داغ، پردازش فرآیند راکتورهای شیمیایی، گرمایش مخزن شستشو، استفاده در برج خنک کننده، قابلیت استفاده در محلولهای خورنده، استفاده در صنعت نفت، فرآیند گرمایش هوا و گاز، تولید بخار فوق اشباع، تولید روغن و روان کار، روغن گرمایش روغن و سوخت و روغن گرمایش روغن، مورد استفاده در تصفیه خانه های آب، استفاده در صنعت تولید مواد شوینده، انتقال جریان گرمایی در سیالات و غیره

یک منبع تغذیه الکتریکی سه فاز متقارن دارد، یعنی سه هادی که هر یک از آنها جریان، فرکانس و دامنه ولتاژ یکسانی دارند. دامنه ولتاژ اختلاف بین دو نقطه ی سیم حامل جریان برق و نقطه ی مرجع ( سیم ارت ) یعنی اتصال به زمین است. در فاز یکسان، یک منبع تغذیه سه فاز که از سه سیم تشکیل شده با ظرفیت سه برابر بیشتر از یک منبع تغذیه AC تک فاز که از دو سیم فاز و نول تشکیل شده کارآیی دارد، منبع تغذیه سه فاز همچنین می تواند دارای سیم چهارم باشد، در ولتاژ کم این سیم خنثی است.

المنت سه فاز یک قطعه ی فیزیکی که برای انتقال جریان الکتریکی و تولید گرما به کار می رود. المنت های حرارتی یکی از مهم ترین قطعات در تجهیزات صنعتی است و کارآیی دقیق ابزارآلات صنعتی و دستگاه ‌ها الکتریکی به خاطر وجود آنها است.

از دیگر مزایای المنت سه فاز ابعاد آن است، این المنت ها می توانند قطعاتی با ابعاد کوچک باشند که در عین حال با ولتاژ بالا کار کنند؛ به طوریکه المنت های چند سانتی متری قابلیت گرم کردن حجم قابل توجهی از سیالات را دارا هستند. جنس رشته سیم به کار رفته در این ابزارآلات مقاومت بسیار زیادی در دما های بالا دارد در نتیجه در دما های بالا و شوک های الکتریکی کارآیی خود را از دست نمی دهند. جنس بدنه این المنت ها تشکیل شده از فولاد ضد زنگ مقاومی که طول عمر مفید بالایی دارد و با گذشت زمان خواص فیزیکی و مکانیکی خود را از دست نمی دهد.

المنت های سه فاز در مدل ها و اندازه های مختلفی تولید می شوند، در میان انواع المنت ها، المنت سه فاز بهترین نوع المنت برای تولید حرارت از طریق جریان برق است، از مزایای المنت سه فاز استفاده از مواد اولیه مرغوب با مقاومت حرارتی بالا است که برای ساخت این المنت ها به کار می رود. فولاد ضد زنگ خالص با گرید ۳۰۴ یا گرید های بالاتر مواد تشکیل دهنده برای اتصالات، پیچ ها و فلزات المنت حرارتی سه فاز می باشد.

المنت های سه فاز ضد زنگ

المنت های سه فاز ضد زنگ می تواند عنصر گرمایش به صورت غوطه ور شدن در فرآیند های صنعتی باشد معمولاً در بسیاری از فر آیند های مبتنی بر مواد شیمیایی، نفتی و آب مورد استفاده قرار می گیرند. هیتر های سه فاز با تنوع در آلیاژ های به کار رفته در آنها که هر یک را برای عملیات و فرآیند های مختلف مناسب می سازد مقاوم در برابر خوردگی هستند که طول عمر آنها را در سیالات شیمیایی بالا می برد، المنت های سه فاز فلزی به طور معمول در روغن های روان کننده، سنگین و روغنهای سبک، واکس ها و همچنین مایعات با خورندگی خفیف استفاده می شوند.

اگر قصد تهیه المنت حرارتی را دارید روی دکمه زیر کلیک کنید