در این مطلب به معرفی انواع پارچه های فایبرگلاس از 2 شرکت بزرگ تولید کننده این نوع پارچه ها میپردازیم. اگر علاقه مند به بحث فایبرگلاس و بعضا پارچه های نسوز هستید با ما همراه باشید.

اگر قصد خرید پارچه نسوز را دارید

جهت مشاهده لیست فروشندگان پارچه نسوز کلیک کنید.

پارچه فایبرگلاس از کمپانی  Mid-Mountain

پارچه فایبرگلاس از کمپانی Mid-Mountain

ویژگی عایق حرارتی فایبرگلاس آن را در کاربرد های نیازمند به مانع حرارتی و سطح بالای مقاومت دما به الیافی مفید تبدیل می کند. طیف وسیعی از الباف فایبرگلاس مناسب برای این منظور توسط شرکت   Mid-Mountain Materials, Inc ارائه شده است.

طیف HYTEX  الیافِ  Mid-Mountain ، منسوجات دارای مقاومت به دمای بالا هستند که از مواد مختلف در تنظیمات مختلف  در پیکره بندی های مختلف بر اساس کاربرد تولید شده اند. دو محصول فایبرگلاس در این محدوده وجود دارد ، HYTEX 1000  و HYTEX 1400 .

الیاف فایبرگلاس HYTEX 1000 ساخته شده از نخ های e-glass ، دمای کار مداوم 1000 درجه فارنهایت دارند. دمای کارکرد در  مورد محصولات مورد نظر برای استفاده کوتاه مدت ، می تواند تا 1500 درجه فارنهایت بالا رود.

الیاف فایبر گلاس HYTEX 1000 مقاومت دی الکتریک بالا دارند، مقاوم به مواد شیمیایی هستند و حتی در دماهای بالا نیز مقاومت کششی سطح بالایی را حفظ می کنند.

محصولات تولید شده از e-glass شامل نوار فایبرگلاس ، پارچه ، روکش و طناب در پیکره بندی های به هم تابیده، به هم گره خورده یا بافته شده می باشند.

علاوه بر این ، الیاف فایبرگلاس  مقاوم به درجه حرارت بالا نیز در این محدوده شکل گرفته اند. این الیاف به خصوص به عنوان پد ها و پتوهای عایق قابل جابجایی و قابل استفاده مجدد در صنعت عایق استفاده می شود. انتشار دود پایین ، مقاومت در برابر سایش عالی و عایق حرارتی از ویژگی های الیاف فایبرگلاس هستند و می توان آنها را با گرما عمل آوری کرد تا سایش و فرسودگی  آن ها در هنگام  ساخت ، به حداقل برسد. الیاف فایبر گلاس HYTEX 1000 را می توان با فویل با گرما عمل آوری و لایه لایه کرد تا ویژگی های مقاوم به حرارت را در زمان  استفاده برای  پتوها و پدهای عایق بهبود بخشد.  

HYTEX 1400 برای استفاده در کاربرد هایی ایجاد شده که در آن محصولاتی مانند HYTEX 1000 تولید شده از نخ های e-glass ، به طور معمول موفق نباشند. این الیاف از نخ فایبرگلاس کم قلیایی تولید می شود و دمای کار مداوم آن 1400 درجه فارنهایت است. اگر محصول برای استفاده کوتاه مدت در نظر گرفته شده باشد ، دمای عملیاتی می تواند تا 2000 درجه فارنهایت برسد. دمای 2700 درجه فارنهایت نقطه ذوب این الیاف فایبرگلاس است.

فایبرگلاس ماده ای ساخته شده از الیاف شیشه بافته شده در منسوجی است که باعث می شود ایر پاکت ها به دام بیفتند. الیاف حاصل دارای ویژگی های عایق حرارتی بالا و چگالی پایین است.

 

پارچه فایبرگلاس کمپانی mid mountain

الیاف در این محدوده بسیار سبک هستند ، استحکام بالا ، سطوح بالای سایشی بالا و مقاومت شیمیایی و پایداری ابعادی عالی دارند. لایه لایه کردن الیاف HYTEX 1400 با فویل یا استفاده از روکش برای آن ها نیز می تواند ویژگی های حرارتی و سایشی آنها را بهبود دهند. این طیف محصول شامل پارچه ، نوار ، روکش و طناب در پیکربندی های به هم گره خورده، به هم تابیده ، و بافته شده است.

در کنار خانواده  HYTEX الیاف فایبرگلاس ، Mid Mountain  مجموعه ای از تشک ها و کاغذهای فایبرگلاس با دمای عملیات به طور مداوم 1000 درجه فارنهایت ایجاد می کند. محصولات فایبر گلاس CERMEX شرکت از الیاف  e-glass با قابلیت غیر استنشاقی و خلوص بالا تولید شده اند و برای کاربردهایی از جمله واشرهای برش برای موانع حرارتی ایده آل است. مشتریان می توانند برای اطلاعات بیشتر در مورد خط تولید CERMEX به وب سایت شرکت مراجعه کنند.

الیاف فایبر گلاس Mid Mountain

Mid Mountain انتخاب گسترده ای از منسوجات عایق حرارتی ، از جمله الیاف فایبرگلاس فوق الذکر را ارائه می دهد. مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طیف محصولات ، می توانند با   Mid-Mountain Materials, Inc   تماس بگیرند.

پارچه فایبرگلاس از کمپانی  fiberglasswarehouse

پارچه فایبرگلاس از کمپانی fiberglasswarehouse

هنگامی که به دنبال قطعه ­ای قوی و سبک وزن هستید، پارچه فایبرگلاس، که به عنوان الیاف پشم شیشه نیز شناخته می­شود، یک انتخاب عالی است.

برای تولید یک قطعه کامپوزیتی باید از تمام پارچه­ های ما با استفاده از یک سیستم رزینی (پلی استر، وینیل­استر یا اپوکسی) استفاده شود. فایبرگلاس چیزی است که به هر قطعه­ ای استحکام می­بخشد. در انواع زیادی از برنامه­ ها کاربرد دارد. قایق­ها، وان­های حمام، توربین­های بادی، RC ، تخته ­های موج ­سواری، کایاک­ها، کانوها، هوافضا و ….

پارچه ­های فایبرگلاس این شرکت را می­توان به 4 دسته متداول تقسیم نمود-

  1. RC
  2. قایق/دریایی
  3. هوافضا
  4. تخته موج­سواری

به خاطر داشته باشید که این پارچه­ های فایبرگلس  به دسته ­بندی های ذکر شده محدود نمی­شوند. از آنها می­توان در پروژه ­های متعدد  و در اشکال گوناگون استفاده نمود. پارچه RC سبک های شماره 106 و 108 دارد :

سبک شماره 106¬ یک پارچه .75 اونسی است

سبک شماره 106­ یک پارچه .75 اونسی است. پارچه­ای بسیار سبک وزن بوده و بیشتر در هواپیماهای مدل استفاده می­گردد. از آنجا که بسیار سبک است، استفاده از آن دشوار می­باشد. شما بایستی از دستکش­های محافظ لاتکس­دار یا نوعی دیگر از دستکش­های جیر استفاده کنید. هر گونه زائده پوستی به پارچه گیر خواهد کرد. سبک شماره 106 قویتر از میلر است. شما نباید از آن در هر چیزی که نیاز به استحکام زیاد دارد استفاده نمایید.

سبک شماره 108 یکی دیگر از پارچه¬های RC است

سبک شماره 108 یکی دیگر از پارچه­های RC است. این 1.5 اونسی است. هنوز هم هنگام کار با این پارچه باید مراقب باشید، اما از 0.75 اونسی محکم­تر است.

سبک­های شماره 1522 و 3733­ متداول­ترین پارچه­های تخته موج­سواری ما هستند. از آنها می­توان در کانوها، کایاک­ها و قایق­ها استفاده نمود.

سبک شماره 1522 پارچه­ خوب و لطیف 4 اونسی است.

سبک شماره 1522 پارچه­ خوب و لطیف 4 اونسی است. علاقمندان به تخته موج­سواری از آن برای پوشش هسته فومی استفاده می­کنند. همچنین می­توان از آن به عنوان یک لایه پوششی استفاده نمود. در صورت آغشته شدن با رزین، لمینیتی صاف و شفاف ایجاد می­شود. این پارچه به راحتی اشباع می­شود.

سبک شماره 3733 معروف به پارچه قایق بادبانی 5.6 اونسی است

سبک شماره 3733 معروف به پارچه قایق بادبانی 5.6 اونسی است. از این پارچه معمولا در تخته­های موج­سواری و پروژه­های همه­منظوره استفاده می­شود.

سبک­های شماره 120 و 7781عمدتا در صنعت هوافضا کاربرد دارند.

سبک شماره 120­، 3.2 اونسی است.

سبک شماره 120­،  3.2 اونسی است. این یک پارچه مقیاس 6:­1 برای هواپیماهای RC می­باشد. در صورت نیاز به مقاومت باید از این پارچه استفاده کنید. از آن در مسابقه هواپیماهای RC استفاده می­گردد که تا 140 مایل در ساعت اوج می­گیرند. این سبک کلاس هوافضا است.

سبک شماره 7781 یک بافت ساتن چهار هارنس 8.9 اونسی است

سبک شماره 7781 یک بافت ساتن چهار هارنس 8.9 اونسی است. چهار هارنس به این معنی است که یک رابط سه به یک وجود دارد که در آن تارهای پرکننده از روی سه نخ تار و زیر یکی رد می­شوند. این بافت برای سطوح منحنی مناسب است. در کلاس هوافضا بوده و دومین پارچه متداول هوافضا بعد از سبک شماره 120 است.

سبک­های شماره 7532 و 7500 در دسته قایق/دریایی قرار می­گیرند.

سبک شماره 7532 پارچه¬ای 7.5 اونسی است. که بیشتر به عنوان 8 اونسی شناخته می¬شود. این یک پارچه معمول برای قایق است. بافتی ساده دارد و از 6 انسی قوی¬تر و محکم¬تر است. اغلب برای عرشه¬های ضدآب قایق استفاده می¬گردد.

سبک شماره 7532 پارچه­ای 7.5 اونسی است. که بیشتر به عنوان 8 اونسی شناخته می­شود. این یک پارچه معمول برای قایق است. بافتی ساده دارد و از 6 انسی قوی­تر و محکم­تر است. اغلب برای عرشه­های ضدآب قایق استفاده می­گردد.

سبک شماره 7500 متداول¬ترین پارچه برای اهداف همه¬منظوره و همچنین یک پارچه عالی برای ساخت قایق است. در صنعت فایبرگلاس کاربرد فراوان دارد. برای ساخت قالب مناسب است. معمولا بعد از لایه حصیری در قالب استفاده می¬شود. و به آن استحکام می¬بخشد. همچنین در ساخت و تعمیر قایق¬ها استفاده می¬گردد.

سبک شماره 7500 متداول­ترین پارچه برای اهداف همه­منظوره و همچنین یک پارچه عالی برای ساخت قایق است. در صنعت فایبرگلاس کاربرد فراوان دارد. برای ساخت قالب مناسب است. معمولا بعد از لایه حصیری در قالب استفاده می­شود. و به آن استحکام می­بخشد. همچنین در ساخت و تعمیر قایق­ها استفاده می­گردد.

نوارهای فایبرگلاس با عرض 1 تا 12 اینچ

ما همچنین نوارهای فایبرگلاس با عرض 1 تا 12 اینچ داریم. آنها رول­های 50 یاردی هستند. آنها دارای لبه­های گرد­بافتی هستند که آن را از پیچ و تاب حفظ می­کند. پشت چسبان نیستند. دقیقا مانند پارچه­های معمولی ما، از آنها همراه رزین استفاده می­شود. نوارهای ما در برنامه­های کوچکتر بسیار عالی عمل نموده و اگر به دنبال حلقه­پیچی باشید. از آنها اغلب در درزهای شیشه­ای و کارهای ترمیمی نیز استفاده می­گردد.

کارکردن با همه پارچه­ های این شرکت بسیار آسان است. به یاد داشته باشید که می­خواهید بهترین وزن پارچه را برای پروژه خود انتخاب نموده اما به اندازه کافی مستحکم هم باشد.