کاربردهای هیترهای القایی: کاربرد هیتر القایی ( غوطه وری) معمولاً در فرآیندهای شیمیایی، ظروف بزرگ پتروشیمی و همچنین ظروف بزرگ آب که به زمان گرم شدن سریع نیاز دارند، استفاده می شود. با حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری، هیتر غوطه وری یک راه حل عالی برای گرم کردن سریع تقریباً در هر محیط صنعتی است.

استفاده از هیتر های غوطه وری برقی در چند دهه گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا افزایش هزینه سوخت (و زیرساخت های لازم که با آن همراه است) افراد را وادار می کند تا روشی مقرون به صرفه تر برای گرم کردن پروژه های خود انتخاب کنند

هیتر های غوطه وری برقی از پاکترین شکل انرژی برای گرم کردن استفاده می کنند و هیچگونه انرژی هدر رفته ای باقی نمی گذارند و انتقال فوری گرما را به هر وسیله ای ارائه می دهند.

انواع هیتر های القایی

بخاری های القایی  فلنج : بخاری های غوطه وری فلنج می توانند بر روی یک طرف یک ظرف نصب شوند. تطبیق پذیری آن اجازه می دهد تا حداکثر 750 کیلو وات نیرو در یک واحد را ارائه دهد. از جمله کاربردهای مختلف آن می توان به شرکت های ابزار، پیمانکاران دفاعی، محققان پتروشیمی و تولید کنندگان دیگ اشاره کرد.

بخاری های گردش مسیر بسته (یا بخاری های درون خط)

بخاری های چرخشی (یا بخاری های Inline Line) از بخاری های غوطه وری فلنج یا بخاری های پیچ پیچ در داخل محفظه استفاده می کنند تا مایعات را از هنگام ورود گرم کنند و مایع گرم شده را از طریق یک پریز با استفاده از نیروی پمپ بیرون می اندازند تا گردش راحت انجام شود. مدار مایع در حال گردش دوباره گرم می شود تا به دمای هدف برسد. اغلب به عنوان کارآمدترین استفاده از گرمایش الکتریکی گفته می شود زیرا در ابتدا گرما در دمای محیط به مایع اعمال می شود، اما سپس در دمای بالا که برای رسیدن به دمای هدف شما به انرژی زیادی احتیاج ندارد، مجددا چرخیده می شود.

استفاده از عایق در اطراف لوله کشی و مخزن اجازه می دهد تا گرما مهار شود.  مسیر گردش اغلب با عایق با کیفیت بالا تقویت می شود که به جلوگیری از اتلاف گرما کمک می کند. همراه با استفاده از آلیاژ با کیفیت بالا که مانع از اتلاف گرما (فولاد ضد زنگ درجه بالا) می شود، این سیستم یک سیستم کامل است که به کاربران امکان می دهد از ترموکوپل ها، سنسورهای دما RTD یا ترموستات های مکانیکی استاندارد برای حفظ مایعات در دماهای مطلوب استفاده کنند.

سنسورهای ایمنی مانند سنسورهای درجه حرارت بالا نیز برای جلوگیری از گرمای بیش از حد یا افزایش بیش از حد دما در دسترس هستند. این از مایع شما در حال گرم شدن و همچنین از بخاری صنعتی خود محافظت می کند.

بخاری های خارج از سطح جانبی

بخاری های خارج از سطح برای گرم کردن ظروف بزرگتر مایع که دارای دهانه هستند استفاده می شود.  هیتر القایی (غوطه وری )غالباً با چندین درجه حرارت مختلف وجود دارد که می تواند برای دقت بسیار دقیق تنظیم شود. به همین ترتیب، می توان کنترل بسیار دقیق و کارآمدی را به دست آورد که تأثیر مثبتی بر عملکرد کارخانه صنعتی دارد. در کنار این، چندین گزینه نصب نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد که فرآیندها را تسهیل می کند. به عنوان مثال می توان  به اتصالات دو شاخه، بیش از طرح های جانبی، بخاری های القایی (غوطه وری ) 3 فاز، آبگرمکن القایی ( غوطه وری ) و فلنج ها اشاره کرد.